Tuesday, October 28, 2014

Ahjukartul ja sealiha - kuradi hea

Tere!

Täna teeme lihtsalt ja mõnusat ning mehist toitu - ahjukartulit sealiha ja porgandiga.

Alustasin toidu tegemist 17:45

Esimese asjana tuleb ahjust kõik muffinivormid ja muud taolised asjad välja võtta ja panna ahi sooja - ca 200-220 kraadi juurde. Enamus ahjudest läheb selle peale tuluke põlema ning ahi on soovitud temperatuuril, kui tuluke enam ei põle.



Teisena, võta ahjuvorm ning pane sinna toiduõli. Fancydes kohtades on selleks vist mingi pintsel, aga mina määrisin käega. Siis läheb paar minutit, et käed õliks puhtaks pesta. Vaata pilti!
Kui toiduõli ei pane, kõrbeb toit ära!

Järgmisena koori kartulid ära. NB! Mida väiksemad kartulid, seda kiiremini saab toit valmis. Mina soovitan tükkideks lõigata. Mina ei lõikanud ja noh, jah...

Võta liha, lõika väikesteks tükkideks. Muidu, kui tahad suurt tükki teha, siis kuldreegel on et kilo liha on tund aega ahjus. Kaks kilo kaks tundi, jne. Umbes siin hetkel läks mul kodus korra elekter ära, ilmselt muidu oleks ahi kiiremini valmis saanud.

Pane porgandit ka, sest õige mees sööb porksi! Pilt paremal.

Kui kõik on ahjuvormis ilusasti olemas, siis lisa maitseaineid. Mulle meeldib kartuli peale kartuli maitseainet ning rosmariini. Liha peale liha üldmaitseaine. Pilt vasakul

Kui ahi valmis, pista ahju. Iga 15-20 minuti tagant võid segada. Kuskil tunni aja pärast peaks toit valmis olema. Kontrolli nii, et võta ahjuvorm välja ja lõika üks väike lihatükk pooleks ning maitse. Tee sama kartuli ja porgandiga :)

Miks ei ole valmistoidust pilte? Mina ei lõikanud kartuleid väikseid tükkideks, seega sai liha ja porgand varem valmis. Need ma sõin ära. Siis sai kartul valmis ja unustasin pilte ka teha. 
Noh, ikka juhtub ...

NB! Umbes siis kui tundub, et liha on valmis - pane sinna veel juustu peale ja umbes kahe minuti pärast võta välja. Tuleb väga mõnus!

Lõpetasin ca 19:15. Toidu hakkimine ja muu võttis 20 minutit, ülejäänud aeg oli asi ahjus.

No comments:

Post a Comment